Организация учебного процесса

Тестування

Часто доводиться чути, що ми вчимося не заради оцінки, а для того, щоб отримати знання. З цим важко не погодиться, проте, без оцінки не обійтися. Адже контрольні заходи - це органічна частина процесу навчання у ВНЗ, - саме вони повинні забезпечити вимірювання і оцінку знань, отриманих студентом упродовж певного періоду.

 

 

Що пропонує нам стандартна система навчання у вищій школі?

test

Підсумкову оцінку за семестр і рік студент отримує, склавши іспит з того чи іншого предмету. І навряд чи знайдеться хоча б одна людина, яка скаже, що йому подобається складати іспити. Мало кому вдається витримати його абсолютно спокійно, навіть відмінник відчуває нервове напруження. Адже іспит - це свого роду лотерейний квиток: удача може Вам посміхнутися, а може і відвернутися від Вас. І Вам, напевно, доводилося чути, як тому чи іншому студенту пощастило з квитком, або викладач «засипав» питаннями і поставив незаслужено низьку оцінку.

А що ж пропонує система оцінювання знань студентів, яка використовується в ДІТМ МНТУ, і чим вона відрізняється від стандартної?

По-перше, тим, що у нас взагалі відсутні сесії. Завдяки цьому літні канікули тривають чотири місяці. Погодьтеся, це дуже непогано. Можна встигнути і «хвости» підтягнути, і практику або стажування пройти, і просто добре відпочити і попрацювати.

По-друге, підсумковий контроль у нашому інституті проводиться за кредитно-рейтинговою системою на 5-ому, 10-ому і 15-ому тижнях навчального семестру шляхом тестування студентів. Тестування проводиться в письмовій формі, а його результати подаються до навчальної частини (отже, об'єктивність оцінювання гарантується).

По-третє, студент сам обирає ступінь складності тестів. (А - «відмінно», В - «добре», С - «задовільно» і Д - «зараховано»). До складу тестів входять завдання трьох рівнів: перший - рівень репродукції, який вимагає вміння відтворити основну інформацію з даної дисципліни; другий - алгоритмічний рівень, який вимагає від студентів вміння використовувати отримані знання в стандартних ситуаціях; третій - творчий рівень, який вимагає вміння працювати в нестандартних ситуаціях.

По-четверте, якщо студент невірно розрахував свої сили і не впорався з даним рівнем складності тесту, йому надається можливість повторного тестування за кредит без зниження оцінки.

У рейтингову оцінку за кредит входять результати тестування і результати поточного контролю знань студентів (самостійна робота, підготовка до практичних, лабораторних, семінарських занять та ін.).

Думаю, що така система оцінки є досить об'єктивною, зручною для студентів. Так що дерзайте, і воздасться Вам по заслугах!

Завідувач кафедри лінгвістики Хорошайло О.С.